Blog
De beste afbeeldingen voor Facebook advertenties
Nog niet zo lang geleden was ik in gesprek met een klant van mij. Ze zette Facebook advertenties in voor haar bedrijf, maar de advertenties leverden haar niet het resultaat op waar ze op hoopte. Samen zijn we aan de slag gegaan met de targeting en de vormgeving van de advertenties zelf. Want voor succesvolle Facebook advertenties zijn de juiste beelden onmisbaar!
» Wil jij ook samen aan de slag met jouw online marketing? Neem contact met me op, ik help je graag!
Ik schreef deze blogpost om jou op weg te helpen met het kiezen van de juiste afbeeldingen voor jouw Facebook advertenties. Want waar moet je nu op letten, wanneer je foto’s kiest om te gebruiken in je Facebook advertentie?
Afmeting en beeldverhouding
Voor verschillende plaatsingen van je advertentie raadt Facebook verschillende beeldverhoudingen aan. In het Business Help Centre vindt je een handig overzicht van deze afmetingen.
Voor een standaard advertentie op de tijdlijn zijn er meerdere mogelijkheden, maar wordt beeldverhouding 1:1 (vierkant) op dit moment het best beoordeeld. Voor stories is de beeldverhouding 9:16 het meest geschikt.
Kies dus bewust een afbeelding die in al deze beeldverhoudingen goed uitkomt. Je kunt eventueel ook meerdere advertenties maken, waarbij elke advertentie alleen op die plekken getoont wordt waar de beeldverhouding van de afbeelding optimaal is.
Laat je foto’s maken specifiek voor je Facebook advertenties, vraag je fotograaf dan om rekening te houden met de beeldverhouding waarin je de beelden nodig hebt.
Ondersteunde bestandsformaten voor afbeeldingen
Facebook ondersteunt veel verschillende bestandsformaten voor gebruik in de advertenties. De meest bekende en gangbare bestandsformaten zijn GIF, JPEG, JPG en PNG. PDF bestanden worden helaas niet ondersteund.
De volledige lijst met ondersteunde bestandsformaten voor afbeeldingen vind je in het Business Help Centre van Facebook.
Afbeeldingen met tekst
Facebook wil het gebruik van teksten in je advertentieafbeeldingen ontmoedigen. Daarom geven ze prioriteiten aan advertenties waarbij er geen of weinig tekst in de afbeelding staat. Gebruik je veel tekst? Dan wordt je advertentie minder vaak vertoond, of wordt deze zelfs hele afgekeurd door Facebook.
Wil je meerdere afbeeldingen tonen?
Wil je meerdere afbeeldingen tonen bij de Facebook advertentie? Kies dan voor de carousel advertentie. Bij deze advertentievorm kan je tot 10 verschillende afbeeldingen laten zien. De advertentievorm heeft ook de optie om de afbeelding die het beste preseteert automatisch als eerste te tonen.
Welke afbeeldingen kies je?
Facebook geeft zelf drie tips voor het kiezen van de juiste afbeeldingen voor je Facebook advertentie:
- Kies afbeeldingen die relevant zijn voor de service of dienst die jij biedt
- Gebruik afbeeldingen die opvallen, zelfs op klein formaat
- Vermijd afbeeldingen met veel kleine details of teksten, maar kies in plaats daarvan voor een simpele, duidelijke afbeelding.
In mijn volgende blogpost over afbeeldingen voor Facebook advertenties ga ik dieper in op deze richtlijnen van Facebook, en deel ik aanvullende tips voor het kiezen van de beste afbeeldingen voor succesvolle Facebook advertenties.
0 reacties